تقویت مژه

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل


تقویت مژهتقریبا همه‌ی افراد به‌خصوص خانم‌ها به جوان ماندن پوست و زیبایی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. مژه‌ها یکی از اجزای مهم چهره هستند که علاوه‌بر زیبایی خودشان، به زیباترشدن چشم و صورت کمک بسیار زیادی می‌کنند. مژه‌ها علاوه ‌بر زیبایی، یک عامل محافظتی هم محسوب می‌شوند که در فرایند پلک‌ زدن به خارج‌ شدن مواد خارجی از چشم کمک می‌کنند.هر مژه تقریبا بعد از سه ماه می‌افتد و حدود دو ماه یا بیشتر طول می‌کشد تا دوباره به طور کامل رشد کند. آسیب مژه، سبب می‌شود مژه‌ها تا زمان رشد مجددشان شکننده، نازک و کوتاه‌ تر شوند و اگر آسیب فولیکول‌های مو خیلی زیاد باشد ممکن است دیگر مژه رشد نکند. البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود. پرپشت کردن مژه ها یکی از بهترین راه ها برای داشتن چشم هایی زیبا و جذاب است. به جای استفاده از روش های شیمیایی و اکستنشن های مختلف برای پرپشت کردن مژه های تان از این روش های طبیعی استفاده کنید.تقویت و پرپشت شدن مژه به چندین عامل مربوط است که شامل رعایت نکات مهم و عادات صحیحی است که برای رشد و تقویت مژه و ابرو بسیار مهم و موثر هستند که در ادامه می خوانید.نکته ی مهم این است که باید در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار کمک کننده باشد البته در صورت تشخیص پزشک. همچنین راه و روش هایی برای تقویت مژه و ابرو وجود دارد که برایتان خواهیم گفت.علل ریزش مژه چیست؟فاکتورهایی نظیر ژنتیک، سن، برخی بیماریهای خاص، کمبودهای تغذیه ای، عفونت چشمی یا تغییرات هورمونی در بدن در اغلب موارد در داشتن مژه های نازک دخیل هستند. مالیدن شدید چشمها و پاک نکردن آرایش چشمها در انتهای روز نیز می توانند باعث ریزش موهای ظریف و حساس مژه ها گردند.روش های مراقبت و تقویت از مژه هاآرایش چشم را پاک کنیدمراقبت از چشم به معنی استفاده از پاک کننده و آرایش نیست. شما باید آب زیاد نوشیده و غذاهای غنی از ویتامین A را در برنامه غذایی خود داشته باشید. قبل از خواب همیشه با یک پنبه و لوسیون پاک کننده آرایش چشم را پاک کنید. تا هیچگونه اثری از مواد ارایشی روی مژه نباشد .ماساژ پلکماساژ دادن پلکها باعث تسریع رشد مژه های شما می گردد. این کار باعث اصلاح جریان خون به فولیکولهای مو می شود که بدین معنی است که مواد مغذی بیشتری به فولیکولها می رسد. این امر باعث تحریک رشد موها و جلوگیری از نازک شدن و شکستگی مژه ها می گردد.مقدار کمی روغن گیاهی، وازلین یا کره شی را روی پلک های خود قرار دهید.با استفاده از نوک انگشتانتان، پلک خود را در امتداد خط مژه ها با حرکات کوچک و آرام دورانی ماساژ دهید.ماساژ را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه ادامه داده و این کار را ۲ بار در روز و به مدت چند ماه انجام دهید. نکته: قبل از ماساژ دادن پلکها، دستهایتان را تمیز بشویید.رژیم غذایی مناسبداشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل دیگر گام مهم در داشتن مژه هایی بلند و ضخیم می باشد. دقیقا شبیه به موهای سر، مژه های شما نیز به ذخیره خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی نیازمند می باشند تا رشد کرده و بلندتر و ضخیم تر و قویتر گردند. پروتئین و ویتامین های A,B,C و E به اندازه آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم برای رشد موها مهم هستند.مقادیر زیادی از میوه های تازه نظیر سیب، گواوا، انبه، پاپایا، آووکادو و گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانید.سبزیجات سبزرنگ نظیر اسفناج، بروکلی، کلم و برگ چغندر مصرف کنید.غلات سبوس دار و به همان اندازه مواد غذایی غنی از پروتئین نظیر حبوبات، مغزها و آجیل ها، بذرها و تخمه ها و لوبیاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین، سعی کنید جوانه های مختلف مخصوصا جوانه یونجه را حتما مصرف کنید، زیرا این جوانه دارای پروتئین بالا بوده و مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی را نیز دارا می باشد.برای آشپزی از روغن زیتون خالص یا روغن نارگیل استفاده کنید، زیرا این روغن ها حاوی چربی های سالم هستند. به یاد داشته باشید تعادل رمز سلامتی می باشد.همچنین، توجه داشته باشید که روزانه مقادیر کافی مایعات و آب بیاشامید.از آنجایی که کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ضروری می تواند تاثیر زیادی بر روی رشد مژه ها داشته باشد، می توانید مکمل های مولتی ویتامین نیز استفاده کنید. قبل از به کار بردن این مکمل ها حتما با پزشک م کنید تا نوع درست مکمل و دوز صحیح مصرفی آن را برای شما تعیین کند. ادامه
ادامه : تقویت مژه
ãäÈÚ

مشخصات

  • منبع: http://naturalbeautyclinic.parsablog.com/post/46
  • کلمات کلیدی: ویتامین ,استفاده ,مواد ,تقویت ,غذایی ,تواند ,رژیم غذایی ,داشته باشید ,کنید، زیرا ,مقادیر زیادی ,مواد معدنی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 9099071613

شماره تماس دوم از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل